Nowa odsłona serwisu Gwizdek.pl
27.10.2012 09:00
Mierzący czas 24 sekund powinien zostać wyposażony w urządzenie do pomiaru 24 sekund i obsługiwać je w następujący sposób:
50.1
50.2
50.3
50.4
50.5
Art. 50 Mierzący czas 24 sekund: obowiązki
50.1
Włączać od nowa lub kontynuować pomiar, jak tylko drużyna wejdzie w posiadanie żywej piłki na boisku.
50.2
Zatrzymać i ustawić na dwadzieścia cztery (24) sekundy tak, aby żadna wartość nie była wyświetlana kiedy:
- Sędzia daje sygnał gwizdkiem na faul lub błąd.
- Piłka przepisowo wpada do kosza po rzucie z gry.
- Piłka dotyka obręczy przeciwnika, chyba że piłka zatrzymuje się na podpórkach kosza.
- Gra zostaje zatrzymana z powodu działań drużyny nie będącej w posiadaniu piłki.
- Gra zostaje zatrzymana z powodu działań nie związanych z żadną z drużyn, chyba że przeciwnicy zostaliby postawieni w sytuacji niekorzystnej.
50.3
Ustawić na dwadzieścia cztery (24) sekundy, tak aby wartość była wyświetlana i uruchomić, gdy tylko drużyna wejdzie w posiadanie żywej piłki na boisku.
Samo dotknięcie piłki przez przeciwnika nie powoduje rozpoczęcia nowego okresu dwudziestu czterech (24) sekund, jeśli ta sama drużyna pozostaje w posiadaniu piłki.
Samo dotknięcie piłki przez przeciwnika nie powoduje rozpoczęcia nowego okresu dwudziestu czterech (24) sekund, jeśli ta sama drużyna pozostaje w posiadaniu piłki.
50.4
Zatrzymać, ale nie ustawiać na dwadzieścia cztery (24) sekundy, kiedy ta sama drużyna, która była w posiadaniu piłki, będzie wprowadzać piłkę w wyniku:
- Wyjścia piłki poza boisko.
- Kontuzji zawodnika drużyny posiadającej piłkę.
- Sytuacji rzutu sędziowskiego.
- Faula obustronnego.
- Skasowania równych kar przeciwko obu drużynom.
50.5
Zatrzymać i wyłączyć, kiedy drużyna wchodzi w posiadanie żywej piłki na boisku, a na zegarze czasu gry pozostaje mniej niż dwadzieścia cztery (24) sekundy do zakończenia części meczu.
Sygnał urządzenia 24 sekund nie zatrzymuje zarówno zegara czasu gry, jak i gry, jak rownież nie powoduje, że piłka staje się martwa, chyba że drużyna jest w posiadaniu piłki.
Sygnał urządzenia 24 sekund nie zatrzymuje zarówno zegara czasu gry, jak i gry, jak rownież nie powoduje, że piłka staje się martwa, chyba że drużyna jest w posiadaniu piłki.